12-11-18
Підписуйся на наш YouTube та Телеграмм канал.
У попередній статті ми говорили про основні функції та можливості для клієнта, працюючи в B2B порталі. То зараз ми покажемо, які переваги отримає сам замовник, працюючи в ньому.
Впроваджуючи у себе на підприємстві такий інструмент як B2B портал, замовник вирішує багато питань і завдань, з якими доводиться щодня стикатися на роботі. Одне з головних переваг, яку компанія постачальник зможе на собі відразу відчути, так це істотно зниження навантаження на сам відділ продажів. Особливо стосується ті підприємства, в яких відбувається великий потік прийому заявок (замовлень) в день, компанія росте, а штат менеджерів розширювати не планує. То за рахунок того, що частина бізнес процесів пов'язаних з продажами переноситься в B2B портал, замовник дозволяє цьому інструменту, зробити хоча б частину тієї роботи, яку виконує щодня менеджер вручну. І таким чином, компанія вирішує питання не тільки з навантаженням на персонал, але і скорочує час на обробку замовлення в рази.
Наступним прикладом є ті компанії, які може не відчувають великий потік замовлень в день, але хочуть рости і відчуваючи, так і скажемо, пряму залежність від конкретних співробітників, не можуть цього зробити. Ми говоримо про ті компанії, де менеджери можуть працювати по багато років, може навіть по 10-15 і володіючи великими знаннями в своїй сфері, працюють тільки з тим пулом клієнтів, яких свого часу встигли залучити і їм цього вистачає. Позиція зазвичай таких співробітників, що вони дуже "потужно" кожен день працюють, зайняті цілий день і зробити щось більше, що дозволить збільшити цю кількість клієнтів вони не можуть «і так не встигають все робити». Така ситуація чітко потрапляє під ту категорію компаній коли «змусити не можемо і звільнити не хотілося б». То, щоб не входити в конфлікт з такими співробітниками B2B портал прекрасно з цим справляється. В результаті чого у співробітників знижується навантаження і з'являється більше вільного часу, яке можна направити на більш продуктивні дії. Наприклад, приділити більше часу на обробку дебіторки обзвонив клієнтів, або зовсім пустити в поля на пошуки нових.
Також завдяки B2B порталу, можна вирішити питання і з рівнем залежності якості обслуговування клієнтів. В основному в сфері b2b, клієнти компанії вже є фахівцями у своїй справі і вже знають що купують, як товар виглядає, і особливо в консультаціях не потребують, їм би швидше зробити закупівлю і забути про це. А в житті компанії постачальника може зустрічатися, коли відбувається найм нового співробітника, на навчання і адаптацію якого піде не мало часу. Так ось, в таких випадках краще поставити такого співробітника на обробку вже готових замовлень що прийшли з порталу, де залишається тільки мінімальна частина процесів пов'язаних з продажами. До речі, це навіть вирішує питання і зі "старими" співробітниками, часто буває ситуація, коли разом з відходом менеджера і йдуть його клієнти з якими він так давно працював і до нього вони вже звикли. Щоб убезпечити себе на майбутнє, клієнтам краще надати такий сервіс працюючи віддалено від менеджера, щоб контакт з ним був мінімальним. Так що менеджери можуть змінюватися, а клієнти завжди залишаться з вами.
При будь-яких обставинах впроваджуючи у себе B2B портал, ви робите не тільки добре клієнтам, але й істотно отримуєте вигоду собі. Ми вже переконалися, що через місяць може два у персоналу значно збільшується вільний час, який можна перенаправити куди завгодно. У нашій практиці був випадок, коли замовник все ніяк не міг відправити персонал на підвищення кваліфікації, тому що ринок потребував у фахівцях з вузькопрофільною спеціалізацією, і така кваліфікація була б великою конкурентною перевагою в руках компанії постачальника. І все знову таки вперлося в те, що персонал з головою поринув у роботу: телефонні дзвінки, уточнення залишків на складі, дублювання замовлень в 1С з (пошти, блокнота, icq, skype, viber, telegram і т.д.), інформування клієнтів з інших питань, виставлення рахунків, а іноді з цим так взагалі мало не шоколадку потрібно занести куди треба. Уявіть скільки, на все це, йде час. Потрібно використовувати час ефективніше. Сканувати замовлення надайте краще порталу. У будь-якому випадку куди краще витратити час, право залишається за вами. Це можуть бути всі ті ж, курси підвищення кваліфікації, вивчення асортименту, а не тільки знати ходові позиції, можливо, вивчити конкурентів більш глибше ніж ви це робили раніше, нових ринків про що ви раніше навіть і не задумувалісь, ну або нарешті на пошуки нових клієнтів, виходити в поля. Ми спеціально перерахували чим можна зайняти персонал, тому що знаємо, що як правило у менеджерів, перед впровадженням подібної системи, створюється страх від того що їх можуть звільнити.
На сьогоднішній день, все більше спостерігається тенденція і це дуже приємно, як поступово замовники переводять співробітників працювати в самому порталі та виконувати основні свої функції вже в ньому, а не в обліковій системі. B B2B порталі можна займатися як продажами, так і закупівлями. Пояснюємо. Взяти, наприклад продажи, на сайті передбачен кабінет адміністратора, якому надаються всі права. До кабінету можна прив'язати нових користувачів, наприклад менеджерів і дати їм обмежені права, де вони зможуть з сайту так би мовити «провалюватися» в будь-якого клієнта, закріпленого за ним і зробити від його імені замовлення. Звичайно завжди буде той невеликий відсоток клієнтів, які з року в рік звикли працювати по-старому (телефон, ел. пошта і т.д.) і запросити працювати в інтернеті для них буде стресом. Невеликий відступ - адже не всі ж користуються досі банкоматами, терміналами поповнення, додатками, а все так само по-старому ходять отримувати послуги в касі банку, такі клієнти завжди будуть. Так ось в телефонному режимі менеджеру перебуваючи в кабінеті клієнта, як мінімум зручніше зробити замовлення з сайту, ніж створювати його в 1С або як максимум швидше. Тому що з сайту замовлення все одно розміститься в обліковій системі. Інший приклад, коли в адмінці приходять повідомлення про кинуті кошики клієнтом, в таких випадках менеджер в телефонному режимі проводить бесіду з ним, може забув або ще щось і утеплюючи контакт, підштовхує його на покупку, де може зробити це замість нього. Як практика показала, такий метод працює і збільшує продажі. Ще ситуація може бути, коли у компанії постачальника «лягла» 1С і зазвичай робота на цьому припиняється. Так ні, хоч і замовлення не зможуть оформлятися, але менеджер може «провалитися» в кабінет клієнта, в його кошик і записати замовлення, тому що ціни і залишки залишаються такими, якими були на момент зупинки роботи облікової системи.
Що стосується закупівель, тут цікавіше. Через такий інструмент як API можна підключати партнерські склади (склади виробників або інших постачальників) і відображати для клієнта, з перерахованою для нього ціною, набагато більше, ніж є зараз на складі. Так ось, в систему можна додати користувача ім'ям менеджера зі закупівель. Після чого цей кабінет, через засоби API інтегрується з особистим кабінетом на сайті виробника (постачальника), менеджер отримує видачу по цінам, товарам і кількості в своєму B2B порталі в особистому кабінеті і може зробити замовлення яке відразу оформлюється у виробника (постачальника). Задається питання, навіщо таку екзотику, якщо все те ж саме можна зробити на сайті у свого постачальника? То добре якщо він один, а якщо їх 5-10, а буває і більше, то набагато зручніше буде працювати з одного кабінету, маючи доступ до всіх своїх постачальників, ніж логінитися на кожному сайті. Іноді все те ж саме можна зробити працюючи з 1С, але для цього потрібно мати спеціальну обробку, щоб працюючи зі своїми залишками можна робити закупівлі не виходячи зі своєї 1С.
З цього можна зробити невеликий висновок, що не обов'язково мати в штаті співробітника який володіє знаннями в 1С, а таке часто буває, особливо коли був користувачем конфігурації 7.7 і тут раптом зіткнувся з 8.3 або навпаки. Так ось, щоб не витрачати час на адаптацію і існують такі можливості робити свою роботу через сайт.
Йдемо далі. На стороні адмін-панелі до якої, безумовно, має доступ адміністратор порталу, є вкладинка під назвою «Товарна активність». Про що вона говорить, що можна в режимі реального часу спостерігати за тим, чим користувачі (клієнти) найчастіше цікавляться, що наприклад, дивилися або що поклали до кошику, але потім з якоїсь причини не купили. Дані виводяться в табличному вигляді: назва клієнта, дата / час перегляду або додавання до кошику, артикул, бренд, назва і т.д. і потім робиться експорт даних наприклад, в форматі CSV для подальшого опрацювання (аналізу) вже відділом маркетингу. Адже завжди можна знайти підхід до клієнта, коли знаєш трохи більше.
В кінці хотілося б додати що переваг, після розробки B2B порталу, звичайно більше, але найголовніше це економія часу на процеси пов'язані з продажами та використання його більш продуктивніше,а ніж зараз.