IT-інновації в оптових продажах: як Nanoprotec прокачав свій бізнес

12-12-18

main-news-image

Підписуйся на наш YouTube та Телеграмм канал.

Багатьом автолюбителям, спортсменам, механікам відома продукція інноваційної компанії Nanoprotec - виробника революційних продуктів для захисту техніки і поліпшення якісних показників роботи будь-яких механізмів.

Представники компанії регулярно розвіюють міфи і домисли про свою продукцію, охоче розповідають свою історію, а відкритість до діалогу - одне з головних правил компанії.

На сьогоднішній день не складає проблеми купувати продукцію Нанопротек швидко, зручно і без зайвої тяганини - до послуг клієнтів сучасна система для оптової онлайн-торгівлі, яка дозволяє придбати товар і отримувати актуальну інформацію 24/7.

А про те, як, чому, для чого її було впроваджено та що це дало, буде сьогоднішня історія, з якої, можливо, хтось зможе винести корисну для себе та свого бізнесу інформацію.

Здавалося б, чим більше замовлень, тим краще для компанії, але ж недарма кажуть, що краще - ворог хорошого.

В один прекрасний день в Nanoprotec зіткнулися з тим, що основна комунікація з клієнтами - здійснення замовлень і всі пов'язані з цим питання, проводилася торговими представниками по телефону, через електронну пошту і месенджери.

По-перше, виникла проблема того, що головне завдання торговельних агентів - формувати попит, відступила на задній план, по-друге, вони буквально розривалися між дзвінками/листами/клієнтами - хотілося дати відповідь усім, так як це як особистий дохід, так і дохід та репутація компанії, по-третє, для того, щоб все-таки відповісти на запити, необхідно було дзвонити менеджерам в офіс - виходила аж ніяк не весела гра в зіпсований телефон.
Відповідно, губилися час, гроші, якість інформації та людські нерви.

Коли потік запитів від клієнтів досяг критичної маси, що виражалося в тому, що не тільки торгові представники, а й менеджери офісу просто не встигали обробляти заявки і відповідати на питання, плюс ніхто не скасовує людський фактор - в такому режимі багатозадачності легко щось переплутати із замовленням, оплатою, комплектацією і доставкою, було прийнято рішення приймати радикальні заходи.

В пошуках альтернативного каналу зв'язку, який дозволяв би робити замовлення без участі людей і міг би повністю прибрати перші і другі руки між клієнтом і обліковою системою 1C, тобто розірвав би ланцюг зіпсованого телефону, Nanoprotec звернули свою увагу на програмний продукт B2B Store, запропонований компанією ZetWeb Studio.

B2B Store - це готова веб-платформа (сайт), розроблена спеціально для оптової онлайн торгівлі.

Це одночасно зручний у використанні і візуально простий інструмент, який, крім вирішення вищевказаних проблем, забезпечує ще додаткові опції, про яких можна детально прочитати на сайті продукту.

На момент розробки B2B порталу у Nanoprotec вже був свій власний сучасний сайт, тому було прийнято рішення взяти тільки закриту частину платформи B2B store, створити окрему доменну адресу та виконати інтеграційні роботи з обліковою системою 1С 8.3

Звісно ж, розробники враховували абсолютно всі нюанси, властиві саме цій компанії:

1) Для того, щоб максимально спростити роботу з новим сучасним способом онлайн-замовлення і плавно перевести клієнтів Nanoprotec на його використання (ніхто не скасовує такої людської властивості як лінь та прихильність до старих звичок), клієнтський кабінет, який, за відгуками, сам по собі досить зручний і зрозумілий, вдосконалили конкретно під клієнтів Нанопротек.
Ми знали про те, що покупців може цікавити конкретний вид товару, але тільки в різній тарі (фасування).
Перше, що було зроблено - перенесення всіх видів фасування в саму картку товару.
Тепер при зміні фасування (1, 4, 20 і 200 літрів) одного і того ж типу масла, змінюється його артикул, доступність на складі і, що головне, персональна ціна клієнта - згідно його торгових умов.
При цьому, сторінка особистого кабінету не оновлюється, завдяки чому клієнтові не потрібно "скакати" усім каталогом.

2) Для того, щоб системою можна було користуватися в повний зріст, додалася можливість підбору масел через поле пошуку, по такій властивості, як в'язкість (5w30, 10w40 і т.д.)
Ця функція вирішує проблему того, що постачальників може бути величезна кількість, і для пошуку товару потрібно знати точну назву або артикул товару, а багато клієнтів не хочуть (і не зобов'язані) тримати все в голові або записувати на папірець.
Зараз же можна ввести значення властивості в поле пошуку і отримати всю необхідну інформацію у себе на екрані особистого кабінету.

3) Наступною важливою задачею було надання можливості працювати на смартфонах - адаптивна верстка клієнтського кабінету під всі види електронних пристроїв.
Така функція стала корисною не тільки для клієнтів, які торгують на ринках, але і для співробітників самої компанії Нанопротек.
Торговим представникам, які вже можуть займатися своїм безпосереднім завданням - формуванням попиту, не потрібно возити з собою папку прайсів, досить просто за допомогою планшету або телефону, перебуваючи у клієнта, сказати ціну онлайн на продукт, що його цікавить.
Така можливість є завдяки тому, що кожен торговий може «провалитися» в особистий кабінет закріпленого за ним клієнта.
Користуючись такою функцією, торгові представники проводять навчання по роботі в системі - клієнт може стояти на ринку, незалежно від того, чи є у нього комп'ютер, він може зайти в особистий кабінет з телефону, де є мобільний інтернет, подивитися те, що йому потрібно , і зробити замовлення в два натискання.

4) На панелі контрагента посередині екрану було розміщено інформацію про поточний стан балансу за договорами.
Інформація відображається у вигляді гіперпосилання, щоб клієнт мав можливість натиснути і "провалитися" в розділ "Баланс", де надано повну розшифровку заборгованостей.
Всі прострочені платежі виділяються червоним кольором, навпроти кожного замовлення прикріплений документ, щоб клієнт, якщо забув, що саме купував раніше, міг відкрити його та подивитися весь список товарів.

5) З огляду на те, що, в основному, всі дилери компанії працюють з виділеним списком позицій, які можуть відрізнятися, наприклад, за кількістю в залежності від сезону, в розділі "Меню" додали вкладку «Замовлення», де відображаються всі раніше зроблені замовлення, з можливістю перемістити їх з історії відразу в корзину.
Умови доставки та оплати, при цьому, вже будуть автоматично заповнені.
Ця функція, знову ж таки, піклується про клієнта, економить його час, підвищує загальну лояльність до компанії - дозволяє перевірити і відкоригувати минуле замовлення, запустити його в роботу одним натисканням кнопки.

6) На стороні сайту, в розділі «Журнал»,ми вивели виписки всіх документів, які зустрічаються в документообігу.
Документи впорядковані відповідно до вкладок: "Замовлення" (рахунки),"Витратні накладні", "Зворотні накладні", "Б / н платіж".
Найперший документ, який отримує клієнт - рахунок, який генерується автоматично, без втручання менеджера.
Клієнт отримує його ще на сторінці подяки, після чого цей документ зберігається в журналі.
Решта документів з'являються по мірі їх створення та обробки, і відразу відображаються на стороні сайту в особистому кабінеті.
Додатково додано вкладку "Б / н платіж", яка фіксує всі безготівкові платежі, зроблені клієнтом через розрахунковий рахунок, тобто фіксується «Вхідний касовий ордер».
Тепер клієнту доступні всі документи, що забезпечує більше прозорості у відстеженні коштів і дозволяє не звертатися до співробітників Нанопротек без гострої необхідності.

Результати 10-ти місячної роботи B2B платформи в цифрах:

  • збільшення загального плану продажу та обороту ~ на 50%;
  • навантаження зросло тільки на склад - в плані збору замовлення, відвантаження/завантаження. На бек-офіс, який випускає накладні, котрі формує система, навантаження не збільшилося;
  • операція на обробку замовлення скоротилася за часом в 10 разів - вже не потрібно, як раніше, створювати замовлення в 1С згідно отриманого списку, при цьому витрачати час на уточнення по залишкам, перевірки цін і тд. і т.п;
  • працювати з дебіторською заборгованістю стало набагато легше. Всі дані у клієнта перед очима - в прямому доступі, він все бачить, розуміє і оплачує. Більше немає потреби в старій схемі: постійно дзвонити, висилати акти звірки з 1С, уточнювати і перевіряти другорядні питання, пов'язані із заборгованістю.

Впровадження B2B платформи як інструменту для онлайн торгівлі не тільки вирішує існуючі проблеми, а й випереджає виникнення нових, більш того, в найближчі роки очікується повальна автоматизація, і те, що зараз є конкурентною перевагою, стане необхідністю

Студія ZetWeb пропонує не чекати з моря погоди, а брати приклад з Nanoprotec - переводити свій бізнес на новий рівень вже зараз!

Читати Розробка B2B системи по вантажним запчастинам для компанії ТЦ «Анкомтех»