27-07-24
"У майбутньому залишиться два типи компаній — ті, що в Інтернеті, і ті, що закрили свій бізнес". Активний розвиток онлайн-ринку B2B також набирає обертів, і обсяги цифровізації щороку зростають. У цій статті ми розглянемо, яку роль для бізнесу відіграють B2B портали. Поділимося експертизою щодо того, як онлайн-платформа допомагає підвищити якість клієнтського досвіду, персоналізувати продажі та збільшити прибутки.
Динаміка цифровізації B2B сегменту свідчить про те, що вихід на онлайн платформи — це не тренд, а необхідність. За прогнозами Gartner, до 2025 року 80% продажів буде в онлайні, і більше 30% покупців матимуть звичку оформляти навіть перші угоди без підтримки менеджерів.
Скорочення розривів у комунікаціях між менеджером і клієнтом, зведення до мінімуму помилок через людський фактор, скорочення ланцюжка продажів та максимальна ефективність — усі ці важливі завдання вирішує B2B портал.
Характер відносин і ланцюжок комунікацій з оптовими покупцями значно відрізняється від B2C. Оптові клієнти обирають платформу для довгострокової роботи, їм важлива якість онлайн взаємодії та обсяг опцій. Важливо чітко розуміти, хто буде компаніями-замовниками, клієнтами B2B порталу. Як правило, це три категорії:
1. Виробничі компанії: B2B портал допомагає знайти партнерів для закупівель, збільшити продажі, розширити географію замовлень та вийти на нові ринки.
2. Дистриб'ютори: Розвивають регіональну мережу та зацікавлені у введенні нових товарів.
3. Оптові компанії: Для планування процесу закупівель і масштабування бізнесу важливо бути в постійному контакті з постачальниками, відстежувати зміни в ціні та асортиментній матриці. Їм необхідний доступ до актуального каталогу товарів і бути в курсі змін номенклатури.
1. Хаос у внутрішніх бізнес-процесах, нестабільні етапи угод, клієнт може перервати оформлення замовлення навіть якщо частина товару вже відправлена.
2. Збільшення кількості товарних категорій і SKU, ручне управління товарними картками важке і тривале.
3. Необхідність підвищення лояльності клієнтів через зростання конкуренції.
4. Розширення каталогу збільшує навантаження на менеджерів, які витрачають час на рутинні завдання, що знижує продажі.
5. Планується масштабування бізнесу.
6. Потреба клієнтів і партнерів у цифровій взаємодії, спрощення комунікаційних процесів і документообігу.
За даними Statista, близько 70% вхідних запитів втрачається в електронній пошті та месенджерах. Це потенційні клієнти, продажі та прибутки. Цифровізація процесу збору та обробки заявок від клієнтів вирішує цю проблему: онлайн платформа збирає 100% інформації з усіх джерел, мінімізуючи витрати. Це важлива, але не єдина роль B2B порталу для вирішення бізнес-завдань.
Робота на B2B порталі дозволяє:
- Підвищити якість сервісу через персоналізований кабінет.
- Спрощувати та прискорювати обслуговування клієнтів і обробку замовлень більш ніж на 30%.
- Мінімізувати паперову тяганину, зриви термінів за замовленнями та втрати документації — портал збирає інформацію про всі етапи угод.
- Зводити до мінімуму помилки на всіх етапах комунікації з клієнтом та оформлення угоди.
- Підвищувати конверсію і обсяги продажів через маркетингові інструменти, що збільшують взаємодію з клієнтами.
- Зводити до мінімуму ризик витоку клієнтської бази — комунікації менеджерів та клієнтів проходять всередині системи платформи.
- Оптимізувати робочі процеси та зупинити плинність кадрів, причиною якої є рутина.
- Удосконалювати стратегію розвитку — робити зрізи по регулярності покупок, середньому чеку, рейтингам товарів — порівнювати, аналізувати, тестувати гіпотези, робити висновки.
Що має бути у функціоналі B2B порталу
В інтеграції B2B порталу мають бути закладені опції, що дозволяють знижувати витрати на обробку замовлень, робити процеси комунікацій, оформлення, відстеження та контролю етапів угод максимально зручними та ефективними.
Ключовий функціонал виглядає так:
- Каталог з зручним пошуком: диференційований асортимент з типами товарів для різних клієнтів, пошук з швидким підбором цікавих позицій.
- Вивантаження в особистому кабінеті персоналізованих умов: за постачанням, цінами, знижками, системою оплати.
- Швидке і прозоре оформлення замовлення без зайвих комунікацій через особистий кабінет. Онлайн платформа мінімізує комунікації між менеджером і контрагентом.
- Доступ до інформації про складські позиції постачальника через інтегровані ERP системи.
- Швидкий і простий документообіг. Можливість самостійно вивантажувати документи та дистанційно підписувати їх за допомогою цифрового підпису.
- Оформлення замовлень 24/7, незалежно від графіку роботи менеджерів, з ПК та зі смартфона.
Зручність: Портал має бути зручним та інтуїтивно зрозумілим у використанні для всіх користувачів. Складність або заплутаність інтерфейсу може відлякати потенційних клієнтів.
Функціональність: Портал повинен забезпечувати всі необхідні функції для зручного оформлення замовлень, управління закупівлями та комунікацій з постачальниками.
Безпека: Забезпечення високого рівня безпеки даних клієнтів та транзакцій. Це може включати в себе захист від кібератак, шифрування даних та інші заходи.
Адаптивність: Портал повинен бути адаптивним і підтримувати роботу на різних пристроях, включаючи мобільні телефони та планшети.
Підтримка клієнтів: Надання якісної підтримки клієнтів для вирішення можливих питань і проблем під час використання порталу.
Запровадження B2B порталу є важливим кроком для будь-якого бізнесу, що прагне підвищити ефективність своїх операцій, покращити взаємодію з клієнтами і залишатися конкурентоспроможним на сучасному ринку.
Запрошуємо до спілкування де ми надамо відповіді на ваші питання стосовно впровадження B2B, зробимо демонстрацію функціоналу порталу B2BStore.